Toen de Klemm Kl 35 in 1935 opsteeg voor zijn eerste vlucht, was deze bedoeld voor puur militair gebruik als trainings- en sportvliegtuig. Maar toen het volledig aerobatische vliegtuig in hetzelfde jaar op de International Air Show in Milaan werd getoond, wekte het ook interesse bij particulieren.De romp van de machine bestond uit een stalen buisspant, vleugels en staarten waren van hout en sommige sierdelen waren gemaakt van licht metaal. 17.500 RM waren verschuldigd als aankoopprijs.Sommige vliegtuigen werden ook gekocht door de Zweedse luchtmacht, waarvan er in 1955 een stuk of twintig terugkwamen naar Duitsland en daar werden gereviseerd. Liesel Bach nam er in 1956 een over. Liesel Bach, geboren in 1905, was een buitengewone atleet. Ze was een succesvolle duikster, maar was ook geïnteresseerd in atletiek, tennis en paardrijden. Vanaf 1930 was ze enkele jaren Duits aerobatic kampioene bij de vrouwen. Later won ze ook de titel op internationale aerobatic kampioenschappen voor vrouwen. Met haar Klemm Kl 35B met een 160 pk sterke Hirth motor deed ze mee aan verschillende wedstrijden en won ze bijvoorbeeld in 1963 het Europees kampioenschap in de vrouwen aerobatics.Begin jaren negentig kwam de machine naar het Duitse Techniekmuseum in Berlijn, werd vanaf 1996 gerestaureerd en is daar in de tentoonstelling te zien.